Translate

Thursday, January 10, 2013

Dua kanak-kanak mungkin diliwat


IPOH - Siasatan lanjut polis berhubung kes dua kanak-kanak perempuan berusia lima dan tujuh tahun yang mendakwa didera secara seksual oleh keluarga bapanya di sebuah kampung di Bagan Serai baru-baru ini mendapati mereka kemungkinan telah dicabul dan diliwat.

Ketua Polis Perak, Datuk Mohd. Shukri Dahlan berkata, laporan perubatan Hospital Taiping mendapati terdapat kesan koyakan pada kemaluan dan dubur kedua-dua mangsa.

"Kita masih menyiasat punca berlakunya koyakan terbabit. Kita telah meminta bantuan Bukit Aman untuk menyiasat," katanya pada sidang akhbar di sini semalam.

Pada 5 Januari lalu, Kosmo! melaporkan lima bersaudara termasuk dua wanita ditahan bagi membantu siasatan berhubung kes berkenaan selepas menerima laporan daripada ibu dua beradik itu pada 27 Disember lepas.

Menurut Mohd. Shukri, dua kanak-kanak itu kini ditempatkan di Bukit Aman sejak kelmarin selepas dirawat di Hospital Taiping.

Dalam perkembangan sama, beliau mengesahkan seorang lagi ditahan menjadikan jumlah mereka yang diberkas meningkat kepada enam orang. Kesemua suspek mempunyai pertalian persaudaraan dan berusia antara 17 hingga 70 tahun.

No comments:

Post a Comment