Translate

Tuesday, April 17, 2012

Lima beradik sanding serentak

TAIPING - Semalam merupakan hari yang paling membahagiakan buat pasangan Mohd. Idrus Mohd. Zain, 59, dan isteri, Faridah Budin, 57, apabila mereka menyambut lima menantu serentak.

Lima anak Mohd. Idrus iaitu Ilyana Mohd. Idrus, 31; Izzwan, 30; Izzad, 29; Iqram, 26, dan Izzman, 25 dirai dalam majlis persandingan di Dewan Majlis Perbandaran Taiping (MPT) di sini.

Kelima-lima pasangan mempelai berkenaan iaitu Ilyana bersama pasangannya, Jamalullail Salim, 31;  Izzwan dan Elyana Ziezie Mohd. Tarmizi, 30; Izzad dan Nurdidi Zainuddin, 28; Iqram dan Azulia Ibrahim, 25 serta Izzman dan Siti Hajar Hamid, 25 turut sama-sama memotong kek dalam majlis yang dimeriahkan hampir 5,000 tetamu.

Mohd. Idrus yang merupakan pesara Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) berkata, lima anaknya berkahwin serentak umpama hadiah bermakna untuk dirinya yang baru memulakan hidup sebagai ‘orang pencen’.

“Dulu setiap kali menghadiri majlis perkahwinan anak kawan-kawan, hati kecil saya sering terdetik menunggu saat menerima menantu.

“Hari ini (semalam) bukan seorang tetapi lima menantu sekali gus saya dapat. Hati bapa mana yang tak gembira,” katanya ketika ditemui.

No comments:

Post a Comment