Translate

Monday, June 6, 2011

2,000 sertai perarakan Upin dan Ipin

IPOH - Perarakan seramai 2,000 kanak-kanak memakai kostum watak dalam siri animasi Upin dan Ipin menarik perhatian pengunjung Karnival Komunikasi dan Teknologi Maklumat (ICT) Bersama Upin Ipin di Stadium Indera Mulia di sini semalam.

Pengurus Les’ Copaque Production Sdn. Bhd., Burha nuddin Md. Radzi berkata, perarakan terbesar watak ani masi yang pernah dianjurkan di dalam negara ini.

"Acara ini dijayakan murid taman bimbingan kanak-kanak (Tabika) dan sekolah rendah sekitar bandar raya ini.

“Kanak-kanak terbabit memakai kostum watak-watak dalam siri animasi keluaran syarikat kami seperti Upin, Ipin, Kak Ros, Jarjit Singh, Mei Mei, Mail, Ehsan dan Susanti.

“Selain itu, mereka juga mengayakan kostum sebahagian tema episod siri animasi berkenaan seperti lanun dan puak Orang Asli,” katanya kepada Kosmo! di sini semalam.

Perarakan tersebut turut disaksikan Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir yang kemudiannya merasmikan karnival KPerak dengan kerjasama syarikat animasi, Les’ Copaque Production itu.

Turut hadir Ketua Pegawai Eksekutif KPerak Imple mentation and Coordination Corporation (KPerak), Dr. Ahmad Kamil Mahmood.

Sementara itu, Ahmad Kamil berkata, pihaknya berpuas hati dengan sambutan hangat yang diterima pada karnival yang julung kali diadakan itu.

2 comments: