Translate

Wednesday, June 22, 2011

Lelaki mati ditembak, pengawal ditahan

IPOH - Seorang pengawal keselamatan ditahan bagi membantu siasatan berhubung tindakannya menembak mati seorang lelaki yang disyaki cuba menceroboh sebuah kilang besi di Lahat dekat sini semalam.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri, Datuk Mohd. Dzuraidi Ibrahim berkata, lelaki berusia lingkungan 50-an tersebut ditahan selepas didapati telah melepaskan tembakan menggunakan senapangnya ke badan They Thar Singh, 41, dalam kejadian pukul 3.15 pagi.

Katanya, siasatan awal mendapati, sebelum kejadian, pengawal keselamatan itu bersama dua rakannya telah terserempak dengan suspek dalam keadaan mencurigakan.

“Satu tembakan amaran ke udara dilepaskan selepas suspek bertindak melarikan diri selepas ditegur pengawal keselamatan terbabit.

“They Thar kemudiannya dikejar oleh tiga pengawal keselamatan kilang tersebut sebelum salah seorang da ripadanya melepaskan tembakan yang membawa kematian suspek,” katanya kepada pemberita di sini semalam.

Tambahnya, polis kemudian menahan pengawal keselamatan itu dan selaras senapang bagi membantu siasatan.

Mayat suspek dihantar ke Hospital Raja Permaisuri Bainun di sini untuk dibedah siasat.
Semakan mendapati suspek mempunyai dua rekod jenayah lampau.

3 comments:

  1. si mati telah di tembak mati dengan sengaja dan beliau adalah seorang penjaga lembu dan orang yang menembak simati telah memberi rasuah kepada hakim dan DPP iaitu SITI NORA! marilah semua !saya merayu supaya menuntun bela untuk si mati!!!!!!!!!!!!!!!!!TOLONGLAH!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  2. marilah membantu simati!

    ReplyDelete