Translate

Wednesday, June 22, 2011

Michelle duta IIR 2011

LARIAN Antarabangsa Ipoh (IIR) edisi ke-16 pada 3 Julai depan kian bersemarak dengan pelantikan Datuk Michelle Yeoh sebagai duta kejohanan.

Michelle berkata, sebagai anak jati Ipoh, pelantikan se bagai duta IIR 2011 merupakan tawaran yang tidak mampu ditolak biarpun agak sibuk dengan komitmen sebagai artis antarabangsa.

“IIR perlu disokong kerana ia merupakan acara sukan yang menggalakkan gaya hidup sihat. Saya berharap lebih ramai golongan muda khususnya pelajar sekolah menyertainya.

“Bagi menyuntik semangat, saya berjanji akan melakukan kunjungan hormat ke sekolah yang dapat menghantar pe nyertaan terbanyak dalam IIR 2011,” katanya dalam sidang akhbar yang turut dihadiri Datuk Bandar Ipoh, Datuk Roshidi Hashim di bangunan Majlis Bandaraya Ipoh (MBI), Ipoh semalam.

Sementara itu, Roshidi berkata, IIR 2011 dijangka mampu menarik penyertaan lebih 13,000 peserta termasuk dari Indonesia, Singapura, Jepun, Thailand dan Kenya.

Menurut beliau, sebanyak 11 kategori bagi peringkat umur 13 hingga 50 tahun akan dipertandingkan termasuk terbuka, wanita, veteran, remaja dan pelajar.

“Hadiah berupa wang tunai bernilai keseluruhan RM96,750 akan ditawarkan kepada pemenang pertama hingga ke-20 bagi setiap kategori terbabit," katanya.

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi talian 05-2422743 atau melayari laman web http://www.mbi.gov.my dan http://ipohrun.com.

No comments:

Post a Comment