Translate

Saturday, June 4, 2011

Suri rumah dipenjara dua tahun

Oleh MOHD.AZLI ADLAN
azli.adlan@kosmo.com.my

IPOH - Mahkamah Tinggi di sini semalam menjatuhkan hukuman penjara dua tahun ke atas seorang suri rumah selepas dia mengaku bersalah menyebabkan kematian seorang lelaki yang cuba memperkosanya tahun lalu.

Hakim Datuk Zainal Adzam Abd. Ghani memerintahkan S. Kalaichelvi, 24, menjalani hukuman tersebut selepas mengaku bersalah menyebabkan kematian M. Kumaran, 29, di dalam rumahnya di Taman Bistari, Ayer Tawar, Manjung di antara pukul 3 hingga 3.30 pagi pada 7 Januari 2010.

Suami tertuduh, G. Kalipar, 26, yang turut dituduh atas kesalahan sama dibebas tanpa dilepaskan oleh mahkamah.

Bagaimanapun, Kalipar kemudian didakwa sekali lagi atas tuduhan baharu iaitu melupuskan barang bukti di Mahkamah Manjung kerana membantu isterinya membuang mayat mangsa di kawasan pembetung air di Jalan Lekir, Manjung dekat sini.

Zainal Adzam dalam penghakiman bertulisnya berkata, tertuduh sepatutnya dihukum lebih berat kerana pembunuhan kejam tersebut.

“Tertuduh juga telah menyerah diri tiga hari selepas kejadian dan mengaku bagi pertuduhan pindaan,” ka tanya.

Berdasarkan fakta kes, Kumaran telah memecah masuk rumah tertuduh untuk memaksa Kalaichelvi melakukan hubungan intim semasa ketiadaan suaminya.

Tertuduh kemudiannya menyembur serbuk kari di muka mangsa sebelum memukul kepala Kumaran dengan besi. Tertuduh turut menetak mangsa dengan sebilah parang sehingga mati.

Kalipar yang pulang ke rumah selepas kejadian kemudian bertindak membantu isterinya membungkus mayat mangsa sebelum membuangnya di kawasan pembetung di Jalan Lekir.

No comments:

Post a Comment