Translate

Tuesday, January 10, 2023

79 pegawai polis Terengganu dikenakan tindakan

 

Oleh MOHD AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU – Seramai 79 pegawai Polis Kontijen Terengganu dikenakan tindakan salah laku dan disiplin sepanjang tahun lalu.

Ketua Polis Terengganu, Datuk Rohaimi Md. Isa berkata, ia melibatkan 10 pegawai kanan, 67 pegawai rendah dan dua pegawai awam.

Beliau berkata, kesalahan disiplin tersebut meliputi 16 kes jenayah, narkotik (lima), tidak hadir tugas (lapan), salah laku (47), syariah (dua) dan rasuah (satu).

“Paling serius ialah melakukan ugutan jenayah kepada orang awam. Ia amat dikesalkan kerana tidak sepatutnya pegawai polis melindung bukannya mengancam masyarakat.

“Dua lagi pegawai terlibat dalam kes syariah kerana berkahwin tanpa kebenaran,” katanya pada Perhimpunan Bulanan Ibu Pejabat Polis Kontijen (IPK) Terengganu.

Rohaimi berkata, beliau tidak akan berkompromi dan memandang secara serius salah laku dalam kalangan pegawai polis Kontinjen Terengganu.

Jelas beliau, langkah untuk meningkatkan lagi disiplin dalam kalangan warga Kontijen Terengganu akan diambil pada tahun ini. – KOSMO! ONLINE

No comments:

Post a Comment