Translate

Tuesday, May 7, 2013

Bilik gerakan BN musnah terbakar


IPOH - Sebuah bilik gerakan Barisan Nasional (BN) musnah dalam kebakaran dipercayai akibat perbuatan khianat di Jalan Sekolah Shing Chong, Sungai Siput dekat sini semalam.
Kejadian pada pukul 4.30 pagi itu disedari oleh orang ramai yang ternampak api sedang marak di bilik gerakan BN Bahagian Sungai Siput tersebut.
Jurucakap Ibu Pejabat Polis Kontinjen Perak, Superintendan Maszely Minhad berkata, ketika kejadian, tiada sesiapa di dalam premis berkenaan.
"Kita menyiasat kes itu di bawah Seksyen 477 Kanun Keseksaan kerana khianat," katanya pada sidang akhbar di sini semalam.
Dalam kes lain, Maszely memberitahu, dua petugas BN cedera ringan selepas mendakwa diserang kira-kira 150 individu tidak dikenali yang dipercayai penyokong pembangkang pada pukul 11 malam kelmarin.
Katanya, ketika kejadian, dua lelaki berusia 37 tahun dan 25 tahun itu berada di dalam sebuah bilik gerakan BN Changkat Jering, Taiping bersama empat petugas lain.
"Seramai 150 orang dipercayai penyokong pembangkang datang ke bilik gerakan tersebut dan mencetuskan provokasi sebelum menyerang mangsa," ujarnya.

No comments:

Post a Comment