Translate

Monday, July 23, 2012

Janda rugi RM80,000 kedai disyaki dibakar

BATU GAJAH - Seorang ibu tunggal kerugian RM80,000 apabila kedai makan miliknya hangus selepas disyaki dilempar dengan bom petrol oleh pihak tertentu dalam kejadian di Kampung Kepayang dekat Taman Herba Perak di sini kelmarin.

Kejadian pukul 2.30 pagi itu mengakibatkan  Asmawati   Abdul   Manap , (gambar kecil) 40, yang menetap di Taman Mesra Raya di sini iaitu kira-kira lima kilometer dari kedai makannya, hilang mata pencarian.

 Asmawati  memberitahu, dia mengesyaki kebakaran kedainya angkara perbuatan khianat pihak tertentu selepas menemui botol mineral berisi petrol dan pemetik api berhampiran kedainya.

"Saya bergegas ke kedai selepas dimaklumkan oleh pihak pengurusan Taman Herba Perak setengah jam selepas kejadian. Saya langsung tidak sempat selamatkan apa-apa kerana api marak

"Botol mineral dan pemetik api itu ditemui berhampiran kedai selepas api dipadamkan oleh bomba Simpang Pulai sejam kemudian," cerita ibu kepada dua anak berusia 14 dan 15 tahun tersebut.

Tambahnya, kejadian itu merupakan dugaan paling besar kerana bukan sahaja hilang mata pencarian malah memusnahkan keriangan keluarganya menyambut Ramadan dan hari raya.

Menurut  Asmawati , dia telah membuat laporan di Balai Polis Simpang Pulai dan menyerahkan kepada pihak berkuasa itu untuk menjalankan siasatan.

"Kedai saya memang menjadi tumpuan ramai kerana lokasinya yang berhampiran Taman Herba Perak sejak saya berniaga enam tahun lalu. Sepanjang tempoh itu, saya tidak mempunyai musuh," katanya yang mengesyaki kejadian itu dilakukan oleh pihak yang tidak senang dengan kedai makannya yang maju.

Ketua Polis Daerah Ipoh, Asisten Komisioner Azisman Alias mengesahkan kejadian tersebut.

No comments:

Post a Comment