Translate

Wednesday, November 23, 2011

Perut jururawat terburai digilis treler

IPOH – Seorang suami tidak dapat menahan kesedihan apabila isterinya yang membonceng motosikal yang ditungganginya untuk dihantar bekerja di sebuah klinik di sini maut digilis sebuah treler di Jalan Raja Musa Aziz di sini semalam.

Dalam tragedi menyayat hati pada pukul 8.50 pagi itu, Liew Suet Foong, 50, mati dalam keadaan mengerikan dengan sebahagian perut sebelah kiri badannya terburai.

Ketua Polis Daerah Ipoh, Asisten Komisioner Azisman Alias berkata, semasa kejadian, mangsa yang membonceng motosikal suaminya, Cheow Seng Yee, 62, dalam perjalanan ke tempat kerja di sebuah klinik swasta di Jalan Raja Ekram di sini dari rumah mereka di Silibin di sini.

"Sewaktu membelok masuk ke Jalan Raja Musa Aziz dari Jalan Tun Abdul Razak di sini apabila lampu isyarat hijau, motosikal ditunggangi pasangan itu bergesel dengan salah satu tayar treler tersebut.

"Suet Foong terjatuh dari motosikal sebelum badannya digilis treler berkenaan dan menyebabkan mangsa mati di tempat kejadian," kata beliau ketika dihubungi Kosmo! semalam.

Menurut beliau, suami mangsa hanya cedera ringan dan dirawat di Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) di sini, manakala mayat Suet Foong dihantar ke Unit Forensik hospital sama untuk dibedah siasat.

Seng Yee yang tidak dapat menahan sedih, menangis sehingga terpaksa ditenteramkan oleh orang awam yang turut menyaksikan kejadian itu.

Pemandu treler terbabit yang berusia 46 tahun ditahan reman untuk membantu siasatan

No comments:

Post a Comment