Translate

Sunday, November 13, 2011

Lima mangsa masih di hospital

 IPOH - Lima mangsa yang cedera parah akibat nahas bas membawa rombongan pelajar sekolah yang dirempih sebuah treler di Kilometer 382, Lebuh Raya Utara-Selatan dekat Behrang kelmarin kini berada dalam keadaan stabil.

Pemangku Ketua Polis Daerah Tanjung Malim, Supri tendan Md. Tahir Kasim berkata, tiga daripada mereka sedang dirawat di Hospital Teluk Intan (HTI) sementara dua lagi di Hospital Slim River (HSR).

"Rosilawati Mat Rifin, 40, Abdul Rahman Danial Abdul  Ghani, 15 dan Idzni Haikal Khairul Shah, 5, dirawat di HTI  sementara Mohammad Sariffuddin dan Mohd. Azim yang kedua-duanya berusia 15 tahun di HSR.

"Mohd. Faizal Anuar, 15, dab Azriah Hani Ahmad, 31, dibenarkan keluar dari HSR masing-masing pada pukul 10 pagi dan 11.30 pagi tadi (semalam)," katanya ketika dihubungi Kosmo! Ahad di sini semalam.

Dalam perkembangan sama, Md. Tahir memberitahu, kedua-dua pemandu bas dan treler yang ditahan kelmarin telah dibebaskan dengan jaminan polis semalam setelah keterangan mereka dirakam.

Beliau berkata, polis juga telah mengambil sampel air kencing dan darah kedua-dua pemand bas dan treler terbabit untuk dianalisis bagi kegunaan ujian dadah dan alkohol.

"Berdasarkan semakan polis, pemandu treler terbabit mempunyai beberapa tunggakan kompaun kesalahan trafik sementara pemandu beas berkenaan tidak mempunyai sebarang rekod kesalahan lalu," katanya.

No comments:

Post a Comment