Translate

Wednesday, January 6, 2010

Perak cari 100 jenama unggul

IPOH - Yayasan Bakti Khidmat Masyarakat Malaysia (YBKMM) mencari 100 produk untuk di gazetkan sebagai jenama unggul negeri Perak.

Penolong Pengarah YBKMM cawangan Perak, Simon Neoh berkata, Pertandingan Amal 100 Jenama Unggul Perak 2010 yang dianjurkan pihaknya bertujuan untuk mengenalpasti pencapaian dan kejayaan usa hawan negeri tersebut.

“Selain mempromosi produk tempatan, kita mahu menarik minat golongan belia agar tidak berhijrah keluar dari Perak untuk mencari rezeki sebaliknya menceburi bidang keusa hawanan.

“Seratus produk usahawan tempatan yang cemerlang akan dipilih untuk menjadi contoh positif kepada golongan ini,” katanya kepada pemberita semalam.

Simon berkata, selain itu pemilihan Jenama Unggul Perak dibuat berdasarkan sumbangan pengusahanya terhadap pem bangunan masyarakat dan ia diadili oleh juri yang bertaraf antarabangsa.

Pengiktirafan tersebut terbahagi kepada beberapa kategori seperti makanan dan minuman, hasil kilang, kebudayaan, kesenian, teknologi dan perkhidmatan.

“Usahawan yang terpilih akan menerima sijil penghargaan, kursus peningkatan jenama secara percuma dan pakej per cutian ke Guilin, China yang majlis yang akan diadakan pada 7 Februari depan.

Individu berminat boleh memperolehi maklumat lanjut mengenai pertan dingan tersebut, orang ramai boleh melayari laman web www.ybkmmperak.org.

No comments:

Post a Comment