Translate

Friday, January 1, 2010

Ejen kerja mati ditetak tiga lelaki

IPOH - Seorang ejen pencari kerja warga asing terbunuh sementara seorang rakannya yang merupakan kakitangan Majlis Bandaraya Ipoh (MBI) cedera parah setelah diserang sekumpulan lelaki di rumahnya di Taman Mas, Falim di sini malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira 9.15 malam itu, B. Shangar, 36, mati setelah mengalami kecederaan parah di kepala akibat ditetak dengan parang manakala rakannya N. Chandran Mohan, 33, cedera parah akibat serangan sama.

Ketua Polis Daerah Ipoh, Asisten Komisioner Azisman Alias berkata, ketika kejadian Shangar sedang membantu Chandran Mohan yang baru berpindah ke rumah sewa baru di taman perumahan terbabit.

“Tiba-tiba mereka didatangi tiga lelaki bertopeng yang ber senjatakan parang, berlaku pertengkaran melibatkan Shangar dan Chandran Mohan dengan sekumpulan lelaki tersebut sebelum mereka diserang dengan parang.

“Selepas menyerang kedua-dua mangsa, ketiga-tiga suspek melarikan diri dengan menunggang dua motosikal,” katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.

Azisman berkata, Shangar yang cedera parah di kepala mati di tempat kejadian sementara Chandran Mohan yang juga cedera parah di bahagian kepala sedang dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Raja Permaisuri Bainun di sini.

Beliau berkata, siasatan awal polis mempercayai kejadian tersebut berpunca daripada masalah dendam dan tidak mem punyai sebarang unsur samun.

“Setakat ini tiada sebarang tangkapan dibuat namun kes ini sedang disiasat di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan," katanya.

Azisman meminta kerjasama orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kes tersebut agar menghubungi Ibu Pe jabat Polis Daerah Ipoh di talian 05-2451500 bagi membantu siasatan.

No comments:

Post a Comment