Translate

Saturday, January 30, 2010

Shaila risau pandangan negatif

TANJUNG MALIM - Biarpun memperolehi undi tertinggi bagi kerusi Umum dalam Pilihan Raya Kampus (PRK) Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) 2010 semalam, Shaila Sulaiman tidak dapat menyembunyikan perasaan risaunya mengenai pandangan negatif segelintir pelajar terhadap program anjuran Majlis Perwakilan Pelajar (MPP).

Jesteru, beliau mahu semua calon yang terpilih bersatu untuk memikul amanah dengan mengetepikan sentimen dan ideologi masing-masing demi kepentingan pelajar secara keseluruhannya.

"Kebajikan mahasiswa UPSI perlu diutamakan. Saya perasan sejak beberapa tahun kebelakangan ini, segelintir pelajar UPSI memandang negatif dan menjauhi program anjuran MPP," katanya di UPSI semalam.

Difahamkan walaupun semua calon yang bertanding dalam PRK UPSI adalah pro-aspirasi tetapi mereka membentuk beberapa kumpulan yang membawa manisfesto tersendiri.

Shaila, 23, pelajar tahun tiga dari Fakulti Sains Sosial memperolehi 5,051 undi atau 80.2 peratus undi popular.

Empat calon lain yang memenangi kerusi Umum ialah Nik Azrul Nik Kamaruddin (4,925), Mohd. Zahar Mohamed Bakri (4,671), Khalijah Mohd. Bakri (4,041) dan Muhd. Muzakkir Afiq Musa (3,698)

No comments:

Post a Comment