Translate

Monday, September 2, 2024

Karnival Jualan Agro Madani Mega raih jualan RM2.46 juta

 

  • Oleh MOHD AZLI ADLAN

KUALA NERUS – Karnival Jualan Agro Madani Mega anjuran Kementerian Pertanian dan Keterjaminan Makanan yang diadakan di empat lokasi seluruh negara pada tahun ini dijangka menjana jualan melebihi RM2.46 juta.

Timbalan Menteri Pertanian dan Keterjaminan Makanan, Datuk Arthur Joseph Kurup berkata, tiga penganjuran karnival tersebut sebelum ini di Sook dan Tawau, Sabah dan Perlis berjaya memperolehi jualan RM1.71 juta.

“Kita juga menjangka penganjuran keempat dan terakhir Karnival Jualan Agro Madani Mega peringkat Terengganu yang sedang berlangsung sehingga Ahad ini mampu menjana jualan sekurang-kurangnya RM750,000.

“Karnival yang dijenamakan daripada program Jualan Terus Dari Ladang ini menawarkan produk agro makanan pada skala besar dengan harga sehingga 30 peratus lebih murah daripada pasaran,” katanya selepas merasmikan Karnival Jualan Agro Madani Mega peringkat Terengganu di sini hari ini.

Arthur berkata, penganjuran Karnival Jualan Agro Madani Mega terbukti membantu meringankan kos sara hidup rakyat.

Beliau berkata, karnival terbabit juga menawarkan beras putih tempatan dan telur ayam pada harga lebih murah daripada pasaran.

“Selain Karnival Jualan Agro Madani Mega, kita juga menganjurkan program Jualan Agro Madani pada skala kecil yang lebih menyeluruh dan meliputi lokasi termasuk pedalaman di seluruh negara.

“Kita telah menetapkan sasaran menganjurkan 10,000 program Jualan Agro Madani di seluruh negara sehingga Oktober depan,” katanya. – KOSMO! ONLINE

No comments:

Post a Comment