Translate

Tuesday, May 5, 2015

Lantai simen berasap sudah kembali normal

KUALA LUMPUR - Keluarga Rosli Sulaiman, 48, boleh menghela nafas lega apabila suhu lantai simen rumah mereka di Kampung Seri Nadi, Jalan Johan Setia, Klang dekat sini yang dikesan menjadi panas sehingga mengeluarkan wap sejak awal bulan ini sudah kembali normal.

Rosli berkata, suhu ruang berukuran kira-kira 264 sentimeter persegi yang menjangkau sekurang-kurangnya 65 darjah celcius mulai 3 April lalu telah menurun secara beransur-ansur sehingga sejuk sepenuhnya hampir seminggu lalu.

"Walaupun lega keadaan sudah pulih seperti asal tetapi sebagai langkah berjaga-jaga, ruang terbabit masih dikosongkan sehingga kini.

"Apa pun kami masih keliru apa sebenarnya telah berlaku dan tertunggu-tunggu hasil siasatan daripada Jabatan Bomba dan Penyelamat Selangor dan Jabatan Mineral dan Geosains negeri," katanya ketika dihubungi Kosmo! di sini baru-baru ini.

Rosli memberitahu sampel tanah dan air yang terdapat di bawah ruang tamu berkenan telah diambil untuk dianalisa oleh sepasukan anggota dari kedua-dua agensi itu pada 7 April lalu.

No comments:

Post a Comment