SHAH ALAM - Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn. Bhd. (Syabas) hari ini melancarkan dua perkhidmatan pelanggan berlandas aplikasi teknologi maklumat dan teknologi.
Pengarah Eksekutif Bahagian Perancangan Syabas, Sanusi Sulieman berkata, kemudahan tersebut ialah Portal Perkhidmatan Pengguna dan mySyabas.
Beliau berkata, Portal Perkhidmatan Pengguna yang boleh dilayari menerusi laman web www.syabas.com.my menawarkan perkhidmatan seperti permohonan bekalan air baru, pertukaran hak milik, semakan bil air dan aduan.
"Manakala aplikasi mySyabas boleh dimuat turun secara percuma menerusi Google Playstore bagi pengguna telefon pintar berasaskan peranti Android.
"Pengguna boleh membuat aduan, mengetahui maklumat gangguan bekalan air dan semakan bil air dengan menggunakan aplikasi berkenaan," katanya selepas menyaksikan pelancaran dua perkhidmatan pelanggan itu oleh Pengerusi Eksekutif Syabas, Tan Sri Rozali Ismail di sini hari ini. - KOSMO!
No comments:
Post a Comment