Translate

Saturday, November 8, 2014

Kempen cegah jenayah di Restoran Hakim hari ini

SHAH ALAM - Orang ramai diseru tidak melepaskan peluang untuk merasai kemeriahan pelbagai aktiviti yang dijalankan dalam Kempen Pencegahan Jenayah Kecurian Motosikal dan Kemalangan Jalan Raya di Restoran Hakim, Seksyen 7 di sini hari ini.

Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Azisman Alias berkata, kempen anjuran Ibu Pejabat Polis Daerah Shah Alam sempena Program Komuniti Polis tersebut bakal berlangsung dari pukul 7.30 pagi hingga 4 petang.

"Anggota polis trafik dari IPD Shah Alam akan melakukan lintas hormat di hadapan Restoran Hakim dengan menggunakan motosikal berkuasa tinggi Polis Diraja Malaysia (PDRM).

"Pengunjung juga akan didedahkan dengan tips berguna bagi menghindarkan diri daripada menjadi mangsa jenayah menerusi demonstrasi ragut dan pencegahan jenayah," katanya kepada Kosmo! di sini semalam.
Azisman berkata, kempen yang disasarkan kepada golongan belia itu turut menyediakan ruang pameran interaktif berkaitan pencegahan jenayah kecurian motosikal dan kemalangan jalan raya.

Menurut beliau, kempen itu juga mengadakan sesi ceramah yang memberi penerangan mengenai langkah-langkah menjadi penunggang motosikal yang berhemah.

Sementara itu, Pengarah Urusan Restoran Hakim Sdn. Bhd., Hakimsa Abdul Karim berkata, beliau terharu dengan pemilihan restorannya sebagai lokasi penganjuran karnival terbabit.
Beliau berkata, pendekatan turun padang oleh IPD Shah Alam itu untuk bermesra dengan golongan muda bagi memberi panduan pencegahan jenayah kecurian motosikal dan panduan keselamatan jalan raya patut dipuji.

"Restoran Hakim sememang menjadi lokasi anak muda terutama pelajar institusi pengajian tinggi menjamu selera dan bertemu secara bersantai," katanya.

No comments:

Post a Comment