Translate

Monday, November 10, 2014

Kempen cegah jenayah PDRM di Restoran Hakim tarik 500 belia

SHAH ALAM - Kempen Pencegahan Jenayah Kecurian Motosikal dan Kemalangan Jalan Raya yang diadakan di perkarangan Restoran Hakim, Seskyen 7 di sini mendapat sambutan menggalakkan dengan kehadiran lebih 500 pengunjung.

Mereka yang kebanyakannya terdiri daripada golongan belia kagum dengan acara lintas hormat oleh 14 anggota dari Unit Trafik Polis Diraja Malaysia (PDRM) dengan menggunakan motosikal berkuasa tinggi dan demonstrasi cegah jenayah.

Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Azisman Alias berkata, kempen itu merupakan sebahagian inisiatif polis mendekatati masyarakat dalam suasana yang lebih santai.

Menurut beliau,  sesi ceramah cegah jenayah turut menarik minat pengunjung.

"Kami menekankan kepada pencegahan kecurian motosikal kerana ia merupakan penyumbang terbesar iaitu hampir 50 peratus kepada kadar indeks jenayah di bandar raya ini setiap tahun.

"Sepanjang tahun ini sahaja sebanyak 1,282 motosikal di sekitar Shah Alam terutama di Seksyen 7," katanya selepas pelancaran kempen itu semalam.

Turut hadir Pemangku Datuk Bandar Shah Alam, Mokhtar Hani dan Pengarah Urusan Restoran Hakim Sdn. Bhd., Hakimsa Abdul Karim.

Azisman berkata, siasatan pihaknya mendapati kebanyakan kejadian kecurian motosikal berkenaanberpunca daripada kecuaian pemiliknya sendiri.

No comments:

Post a Comment