Translate

Wednesday, November 5, 2014

Adik bunuh kakak sendiri

MOHD. AZLI ADLAN
azli.adlan@kosmo.com.my

SHAH ALAM - Seorang pelajar sebuah kolej swasta dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini semalam atas tuduhan membunuh kakak kandungnya di rumah keluarga mereka di Kemuning Utama di sini pada hujung minggu lalu.

Toh Wei Jun, 18, dituduh dengan sengaja menyebabkan kematian Toh Wei Teen, 22, yang juga pelajar Universiti Malaysia Sabah (UMS) di antara pukul 11.12 malam, 25 Oktober lalu hingga 3.30 pagi keesokan harinya.

Tertuduh difahamkan telah menangguhkan pengajiannya sejak beberapa bulan lalu kerana menghidap penyakit kulit.

Dia didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman mati mandatori jika sabit kesalahan.

Tiada pengakuan direkodkan oleh Wei Jun sewaktu kertas pertuduhan dibacakan di hadapan Majistret Norshakinah Ahmad Kamaruddin.

Dia diwakili peguam bela, Datuk S. Arunan manakala pihak pendakwaan dilakukan oleh Timbalan Pendakwa Raya, Rustam Sanip.

Norshakinah memerintahkan sebutan semula kes berkenaan pada 1 Disember depan bagi menunggu keputusan bedah siasat.

Kosmo! Isnin lalu melaporkan Wei Teen juga merupakan pelajar tahun tiga jurusan Sains Makanan, UMS ditemui terbaring depan pintu bilik tidurnya dalam keadaan berlumuran darah.

Polis kemudiannya menahan adik lelaki bongsu mangsa yang ketika itu berada dalam keadaan lemah dan mabuk bagi membantu siasatan selain merampas sebilah pisau, botol dan kotak arak yang dipercayai mempunyai kaitan dengan kes bunuh tersebut.

No comments:

Post a Comment