Translate

Tuesday, June 10, 2014

Pembantu rumah bekerja dengan suspek mungkin didera secara seksual

KLANG - Seramai 13 wanita  pembantu   rumah  yang bekerja dengan agensi pekerja asing diuruskan suspek kes buang bayi di dalam gaung yang ditahan polis di Kota  Kemuning  di sini kelmarin mungkin didera secara seksual.

Ketua Polis Selangor, Datuk Abdul Samah Mat berkata, ibu kepada bayi berusia enam bulan yang ditemui mati dibuang di Kilometer 3.2 Jalan  Genting  Highlands, Bentong, Pahang kelmarin juga dipercayai menjadi mangsa penderaan seksual berkenaan.

Menurutnya, wanita itu turut mendakwa dirogol oleh salah seorang pelanggan majikannya hingga melahirkan bayi yang ditemui mati itu pada 21 November tahun lalu.

"Polis sedang menyiasat dakwaan penderaan seksual oleh  pembantu   rumah  ini dengan terperinci kerana tiada laporan polis dibuat sebelum ini.

"Sehingga hari ini (semalam), seramai 13  pembantu   rumah  warga  Indonesia  yang bekerja di agensi berkenaan telah ditahan bagi membantu siasatan," katanya kepada pemberita di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Klang Utara, Kapar dekat sini semalam.

Kosmo! semalam melaporkan mengenai seorang ejen pekerja asing berusia 40-an ditahan berhubung penemuan mayat bayi lelaki berusia enam bulan di dalam gaung di Kilometer 3.2 Jalan  Genting  Highlands, Bentong, Pahang kelmarin.

Sebelum itu, ibu mangsa membuat laporan polis mendakwa majikannya itu telah 'menjual' bayi nya yang merupakan anak tidak sah taraf itu kepada seorang lelaki tempatan pada Sabtu lalu.

Abdul Samah memberitahu, seramai 16  pembantu   rumah  warga  Indonesia  yang bekerja di agensi sama juga kini diburu selepas menghilangkan diri sebaik kes kematian bayi itu terbongkar.

Dalam perkembangan sama, beliau memberitahu, punca sebenar kematian bayi tersebut masih belum diketahui.

No comments:

Post a Comment