Translate

Sunday, April 13, 2014

Tele Dynamics lancar dua pencetak Toshiba baharu

Oleh MOHD. AZLI ADLAN
azli.adlan@kosmo.com.my

SHAH ALAM - Tele Dynamics Sdn. Bhd. (Tele Dynamics), syarikat mengedar dan memasar produk perkakasan pejabat jenama  Toshiba  melancarkan produk  mesin  pencetak pelbagai guna terbaharu, e-Studio 306LP yang berupaya memadam tulisan dan imej pada kertas terpakai bagi kegunaan semula.
Ketua Pegawai Eksekutif Tele Dynamics, Paul Ting berkata,  mesin  pencetak yang didatangkan dengan  mesin   penyalin , e-Studio RD30 tersebut mesra alam dan mampu menjimatkan penggunaan kertas sehingga 80 peratus.

Beliau berkata, berdasarkan kajian, hampir 90 peratus daripada kertas yang digunakan untuk kegunaan pejabat dibuang begitu sahaja ke dalam tong sampah dalam tempoh seminggu.

"Kertas terpakai terbabit dapat digunakan semula sehingga lima kali dengan penggunaan  mesin  pencetak pelbagai guna e-Studio 306LP.

"Ia bukan sahaja menjimatkan kos, malah menjadikan pengurusan organisasi lebih teratur dan menyumbang kepada kelestarian alam," katanya pada pelancaran  mesin  pencetak e-Studio 306LP dan e-Studio RD30 di Taman Perindustrian Hicom Glenmarie dekat sini semalam.

Turut hadir Ketua Pegawai Eksekutif Perbadanan Teknologi Hijau, Ahmad Hadri Haris dan Pengurus Pengurusan Produk  Toshiba , Ahmad Ikram.

Paul berkata, e-Studio 306LP dan e-Studio RD30 bukan sahaja mampu memadam, malah boleh menyalin semula tulisan dan imej pada kertas terpakai dalam bentuk salinan digital.

Menurut beliau, produk  mesin  pencetak pelbagai guna yang berasal dari Jepun itu turut menerima pengiktirafan produk teknologi hijau oleh Perbadanan Teknologi Hijau.

No comments:

Post a Comment