Translate

Saturday, January 25, 2014

Tidak pernah tarik balik surat pemecatan Azmin

SHAH ALAM - Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor, Datuk Mohammed Khusrin Munawi berkata, kerajaan negeri tidak pernah mengarahkan Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) menarik balik surat penamatan perkhidmatan Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohamed Azmin Ali selaku Ahli Lembaga Pengarah perbadanan itu.

Beliau berkata demikian dalam satu kenyataan di sini berhubung surat bertarikh 16 Januari lalu yang dihantar oleh Pengurus Besar PKNS, Othman Omar yang mendakwa kerajaan Selangor telah mengarahkan supaya surat bertarikh 8 Januari yang menamatkan perkhidmatan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Antarabangsa itu ditarik balik semula dan dianggap terbatal.

"Saya ingin menegaskan bahawa dakwaan Pengurus Besar PKNS dalam surat yang bertarikh 16 Januari 2014 itu adalah tidak benar.

"Kerajaan negeri Selangor tidak pernah mengarahkan PKNS supaya menarik balik penamatan perkhidmatn Mohamed Azmin yang bertarikh 8 Januari 2014," katanya.

Mohammed Khusrin berkata, isu itu akan dibincangkan dalam Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri hari ini.

Pihak pengurusan PKNS juga telah diminta untuk tidak mengeluarkan sebarang kenyataan berkenaan isu itu bagi mengelak sebarang kekeliruan.

Sementara itu, beliau berkata, siasatan dalaman sedang dijalankan ke atas Othman dan Setiausaha Eksekutif Kerja PKNS, Norita Mohd. Sidek bagi merungkai perkara sebenar di sebalik isu tersebut.

"Saya meminta semua pihak supaya tidak membuat spekulasi atau menyebarkan khabar angin yang tidak sahih berkenaan isu ini sehingga siasatan dalaman selesai dijalankan dan Majlis Kerajaan Negeri Selangor membuat keputusan," katanya.

Kosmo! semalam melaporkan mengenai kemelut kerajaan negeri Selangor apabila bertindak menukar Othman dan Norita ke ibu pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri di isni berkuat kuasa seta-merta.

Dalam pada itu, di Klang, Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, uruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan Transparency International (TI) akan dilibatkan dalam siasatan dalaman terhadap isu berkenaan.

"Pegawai-pegawai dari kedua-dua agensi itu akan dipanggil untuk meneliti dokumen yang dikeluarkan kerajaan negeri dan PKNS berkaitan isu Azmin itu," katanya kepada pemberita selepas mengadakan lawatan ke kilang Top Glove di Meru, Klang dekat sini semalam.

No comments:

Post a Comment