Translate

Wednesday, June 5, 2013

NGO buat laporan polis terhadap 2 individu



IPOH - Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Ipoh Barat  dan 20 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) tampil membuat  laporan polis ke atas dua individu yang didakwa menghina  titah Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Mu'ad zam Shah menerusi akaun laman sosial Facebook dan  Twitter masing-masing di sini semalam.

Antara NGO tersebut ialah Persatuan Kontraktor Melayu  Malaysia Perak, Dewan Perniagaan Melayu Ma laysia Kinta, Gerakan 4B Ipoh Barat, Suara Anak  Muda 1Malaysia dan Majlis Belia Malaysia.

Turut membuat laporan polis ialah Persatuan Peniaga dan  Penjaja Kecil Perak, Persatuan Bas Stesen Ipoh, Majlis  Tindakan Rakyat, Persatuan Belia Islam Perak dan Per satuan Belia 4B Parit.

Menurut Ketua Pemuda UMNO Bahagian Ipoh Barat,  Syamsul Baharin Putra Ahmad Shabi, pihaknya menggesa  polis melakukan siasatan segera dan mengambil tindakan  tegas terhadap individu terbabit.

“Kami berasa terkejut dan amat marah berhubung ke nyataan celupar mereka yang menghina Yang Di-Dipertuan  Agong,” katanya ketika ditemui selepas  membuat laporan di Balai Polis Sungai Senam di sini  semalam.

Kosmo! kelmarin melaporkan seorang pengguna  Facebook, Melissa Gooi didakwa menghina titah Tuanku  Abdul Halim sempena Hari Keputeraan Yang di-Pertuan  Agong pada Sabtu lalu yang mahu rakyat negara ini akur  dengan keputusan Pilihan Raya Umum ke-13.

Sementara itu seorang blogger dikenali sebagai Effi Obe fiend turut didakwa menge luarkan kenyataan yang mempertikai dan menghina Seri Paduka menerusi laman Twitternya.

No comments:

Post a Comment