Translate

Tuesday, June 4, 2013

Doktor didakwa cabul wanita 50 tahun


IPOH – Seorang doktor perubatan dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini semalam atas tuduhan mencabul kehormatan seorang wanita berusia 50 tahun di kliniknya dua minggu lalu.
Tertuduh, Dr. T. A. Alagaratham Sivarajah, 63, didakwa melakukan perbuatan tersebut ke atas ahli perniagaan wanita itu sewaktu mangsa berada di Poliklinik Simpang Pulai, Taman Bersatu, Simpang Pulai di sini antara pukul 11.30 pagi hingga 12 tengah hari pada 22 Mei lalu.
Berdasarkan fakta kes, tertuduh didakwa menggunakan kekerasan terhadap mangsa dengan niat mencabul wanita itu.
Semasa kejadian Alagaratham yang berada di dalam bilik rawat bersama mangsa dituduh memeluk pinggang, mencium bibir dan menyelak baju mangsa sehingga menampakkan pakaian dalam.
Sebelum itu, ahli perniagaan itu sedang menguruskan beberapa pekerja asing untuk menjalani pemeriksaan Agensi Pengawasan Pemeriksaan Perubatan Pekerja Asing (Fomema) di klinik milik Alagaratham.
Wanita itu menceritakan kepada suaminya mengenai kejadian itu lima hari kemudian sebelum membuat laporan polis.

Tertuduh didakwa di bawah Seksyen 354 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 10 tahun atau denda atau sebatan atau mana-mana dua daripada seksaan tersebut.

Alagaratham Sivarajah yang sudah mengusahakan klinik berkenaan sejak 18 tahun lalu tidak mengaku bersalah dan mohon dibicarakan.

Difahamkam tertuduh dan mangsa telah berkenalan sejak 20 tahun lalu atas urusan perniagaan.

Tertuduh diwakili peguam bela, K. Nahtan manakala pendakwaan dikemukakan Timbalan Pendakwa Raya, Nadiah Isa.

Majistret Nur Syafiqah Noorinda membenarkan lelaki itu dibebaskan dengan wang jaminan RM8,000 dan seorang penjamin serta menetapkan sebutan semula kes tersebut pada 4 Julai depan.

Tertuduh membayar wang jaminan.

No comments:

Post a Comment