Translate

Saturday, December 3, 2011

Beg kertas bongkar rahsia bayi baru lahir dibuang

 Oleh MOHD. AZLI ADLAN
azli.adlan@kosmo.com.my

IPOH  - Seorang pekerja kontrak Tenaga Nasional Berhad ( TNB ) terkejut menjumpai satu  mayat   bayi  yang hampir reput ketika melakukan kerja-kerja pembersihan berhampiran sebuah kotak fius syarikat utiliti itu di Jalan Datuk Seri Ahmad Said, Greentown di sini semalam.

Jamil Mohd. Barin, 19, berkata, dia menemui  mayat   bayi  malang itu di dalam sebuah beg kertas berwarna biru sewaktu sedang memotong rumput di kawasan tersebut pada pukul 9.40 pagi.

"Sewaktu hendak mengalihkan longgokan sampah di bahagian tepi kotak fius  TNB  bagi memudahkan kerja-kerja pemotongan rumput, saya ternampak satu beg kertas.

"Di dalam beg kertas itu saya lihat seperti ada sehelai seluar pendek warna biru dan baju kemeja tapi apabila dipegang beg itu agak berat," kata Jamil kepada Kosmo! ketika ditemui di lokasi kejadian di sini semalam.

Menurut Jamil, dia yang curiga memeriksa beg kertas itu sebelum terkejut ternampak kepala  bayi  yang hampir reput sebelum terus menghubungi penyelianya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah  Ipoh , Asisten Komisoner Azisman Alias yang dihubungi berkata, pemeriksaan awal polis mendapati  bayi  itu telah mati sejak tiga hari lalu berdasarkan keadaan fizikalnya yang hampir reput.

Beliau berkata,  bayi  malang yang masih belum dikenal pasti jantina berkenaan disyaki dibuang di kawasan terbabit sejurus dilahirkan.

" Mayat   bayi  itu telah dibawa ke Unit Forensik Hospital Raja Permaisuri Bainun di  Ipoh  untuk dibedah siasat," katanya.

No comments:

Post a Comment