Translate

Sunday, October 17, 2010

Tiga beranak maut kemalangan


Oleh MOHD. AZLI ADLAN
azli.adlan@kosmo.com.my

LENGGONG – Tiga beranak maut manakala lima yang lain cedera apabila dua buah kereta bertembung di Kilometer 42.7, Jalan Kuala Kangsar-Lenggong dekat sini semalam.

Dalam kejadian pukul 9.40 pagi itu, Mariah Ahmad, 61, dan cucu lelakinya, Mohd. Mukmin Abdul Lajis, 4, mati di tempat kejadian.

Bapa Mohd. Mukmin yang juga pemandu kereta, Abdul Lajis Zakaria, 42, meninggal dunia di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Kuala Kangsar dekat sini kira-kira pukul 12.45 tengah hari.

Ketua Polis Daerah Gerik, Supritendan Mahad Nor Abdullah berkata, empat lagi penumpang kereta itu, Norashikin Abdul Lajis, 17, Zakaria Yassin, 67, Khatimah Mun, 80, dan seorang lagi yang identitinya belum dikenal pasti cedera parah.

Beliau berkata, pemandu sebuah lagi kereta, Tajul Khairi Muhamad, 22, kini dirawat di Hospital Gerik setelah mengalami cedera ringan di dahi dan kaki kiri.

"Siasatan mendapati Tajul Khairil yang memandu kereta Proton Wira dipercayai telah memasuki laluan bertentangan lalu bertembung dengan kereta Proton Saga hitam dipandu Abdul Lajis yang membawa enam penumpang," katanya di sini semalam.

Katanya, keluarga tersebut dalam perjalanan dari Gerik ke Lenggong manakala kereta Tajul Khairil pula dari arah bertentangan.

No comments:

Post a Comment