Translate

Thursday, October 7, 2010

Pakej perkahwinan di tanah tinggi


IPOH - Ingin mencari kelainan dalam melangsungkan majlis perkahwinan anda dengan mengadakannya di kawasan pelancongan tanah tinggi berhawa dingin di Cameron Highlands, jika ya, sebuah hotel di sana menawarkan pakej perkahwinan yang berpatutan.

Hotel Heritage Cameron Highlands (Hotel Heritage) dekat sini bukan sahaja menawarkan pakej perkahwinan ala Barat tetapi juga akan memenuhi keperluan pelanggan dengan menyediakan pakej yang sama untuk kaum Melayu, Cina dan India.

Lebih menarik lagi, pakej yang ditawarkan adalah serendah RM500 untuk satu meja yang boleh memuatkan seramai 10 orang.

Semua promosi menarik ini boleh didapati sempena Karnival Perkahwinan 1Malaysia yang dianjurkan hotel berkenaan dengan menampilkan pelbagai pakej perkahwinan pelbagai kaum selama dua hari bermula Jumaat ini.

Eksekutif Perhubungan Awam Hotel Heritage, Shamshidar Mohamad Khirudin berkata, karnival yang akan diadakan di hotel berkenaan bermula dari jam 11 pagi hingga 9.30 malam itu bakal disertai lebih 20 agensi seluruh negara.

“Selain mempromosikan pakej perkahwinan hotel berkenaan, ia turut disertai agensi perunding perkahwinan, andaman pengantin dan pelancongan, Karnival Perkahwinan 1Malaysia turut menarik perhatian syarikat telekomunikasi, pengeluar dan pen jual kenderaan, agensi hartanah dan insurans serta kewangan menyertai pameran berkenaan.

“Ia dijangka menjadi pusat sehenti kepada bakal pengantin bukan sahaja bagi majlis perkahwinan mereka malah memulakan kehidupan baru selepas berumahtangga,” katanya pada sidang akhbar di sini semalam.

Menurut Shamshidar antara syarikat dan agensi terlibat dalam karnival itu ialah Bridal World, De Aggun, Love Bridal, Beauty Academy dan Kumpulan BMW Malaysia, Hyundai-Sime Darby Berhad dan Proton Edar Sdn. Bhd.

Jelasnya, selain gerai pameran, karnival tersebut akan diselitkan dengan pertunjukan fesyen pengantin dan bengkel solekan serta dandanan percuma.

Selain itu, beliau menjelaskan, bakal pengantin yang menempah pakej perkahwinan sepanjang karnival terbabit akan ditawarkan baucer penginapan, kad kahwin dan kek perkahwinan secara percuma daripada pengurusan hotel.

No comments:

Post a Comment