Translate

Saturday, January 31, 2015

28 GRO Vietnam sedang leka layan pelanggan dicekup

KLANG - Seramai 28 pelayan pelanggan wanita warga Vietnam yang sedang leka menghiburkan pelanggan telah diberkas dalam serbuan di sebuah pusat hiburan di Lebuh Gopeng di sini semalam.

Ketua Operasi Unit Siasatan Jenayah Bahagian Perjudian,Kongsi Gelap dan Maksiat Bukit Aman, Superintendan Razali Abdul Samah berkata, serbuan pada pukul 1.30 pagi yang diketuainya turut disertai oleh 12 pegawai dan anggota.

"Semasa serbuan, kesemua GRO warga asing yang berusia dalam lingkungan 20 hingga 30-an tersebut sedang leka melayan pelanggan masing-masing menyebabkan masing-masing gagal melarikan diri.

"Siasatan awal mendapati pusat hiburan itu turut menyediakan perkhidmatan seks melibatkan GRO warga Vietnam itu dengan kadar antara RM150 hingga RM250. Turut ditahan seorang lelaki berusia 42 tahun yang juga penjaga premis berkenaan," katanya kepada Kosmo! semalam.

Ujar Razali, dalam serbuan itu, pihaknya berjaya menyelamatkan tiga wanita warga Vietnam yang mendakwa telah menjadi mangsa satu sindiket pemerdagangan manusia bagi tujuan eksploitasi seks.

"Ketika serbuan, seramai hampir 100 pelanggan turut berada di dalam pusat hiburan tersebut dan mereka telah dibebaskan selepas proses dokumentasi selesai," katanya.

Jelas beliau, kes disiasat mengikut Seksyen 55B Akta Imigresen 1963 dan Seksyen 6 (1) C akta sama, Seksyen 39b Peraturan-Peraturan Imigresen 1963 dan Seksyen 14 Akta Anti Pemerdagangan Orang 2007.

No comments:

Post a Comment