Translate

Thursday, January 29, 2015

Azmin cuba alih isu Datum Jelatek

Oleh MOHD. AZLI ADLAN
azli.adlan@kosmo.com.my

SHAH ALAM - Kerajaan negeri Selangor cuba mengalih isu desakan menghentikan projek pembangunan mewah, Datum Jelatek dengan mendakwa perhimpunan bantahan di Taman Keramat, Kuala Lumpur kelmarin didalangi oleh orang luar.

Menteri Besar Selangor, Azmin Ali berkata, selain Pengerusi Badan Bertindak Datum Jelatek, Salleh Samad, status peserta lain yang turut menyertai demonstrasi bantahan itu boleh diragui.

"Mereka (peserta demonstrasi) itu siapa? Awak pasti mereka penduduk tempatan? Selain Encik Salleh, siapa lagi yang hadir?" katanya sebagai mengulas perhimpunan bantahan hampir 1,000 orang termasuk penduduk Taman Keramat, Kuala Lumpur kelmarin bagi mendesak projek pembangunan Datum Jelatek di kawasan itu dihentikan.

Begitupun, Azmin berjanji akan meneliti bantahan terbabit dan mengaturkan satu pertemuan melibatkan agensi kerajaan negeri dan penduduk terlibat bagi mencari penyelesaian isu berkenaan.

Kosmo! semalam melaporkan hampir 1,000 orang termasuk penduduk di Taman Keramat berhimpun dan mengadakan bantahan bagi mendesak projek pembangunan Datum Jelatek dihentikan.

Projek Datum Jelatek yang bermula pda tahun tahun 2008 di atas tanah seluas 2.4 hektar di sebelah Stesen LRT Jelatek melibatkan empat blok bangunan kondominium dan pejabat.

No comments:

Post a Comment