Translate

Wednesday, August 13, 2014

Seorang lagi bekas Exco dipecat hadir bertugas

SHAH ALAM - Ean Yong Hian Wah dari DAP mengikut jejak tiga bekas Exco Selangor dari DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang tetap memasuki pejabat hari ini walaupun telah dipecat Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.
Ahli Dewan Undangan Negeri Seri Kembangan dari DAP itu mendakwa, beliau menganggap keputusan Abdul Khalid memecatnya dan lima Exco lain sebagai tidak sah.
"Rakyat Selangor telah memberi mandat kepada Pakatan Rakyat bukan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahin pada Pilihan Raya Umum ke-13 yang lalu," dakwanya ketika ditemui di perkarangan Bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah di sini hari ini.
Hian Wah memasuki pejabatnya tanpa diiringi pengawal keselamatan bertugas yang sebelum itu memaklumkan beliau tidak dibenarkan menghadiri mesyuarat Exco mingguan yang sedang berlangsung atas arahan Abdul Khalid.
Terdahulu tiga bekas Exco Selangor lain yang turut dipecat iaitu Datuk Teng Chang Khim, V. Ganabatirau dari DAP dan Elizabeth Wong dari PKR telah memasuki pejabat masing-masing lebih awal. - KOSMO!

No comments:

Post a Comment