Translate

Saturday, June 27, 2015

Aplikasi eBiz mudahkan pengurusan bil air


Oleh MOHD. AZLI ADLAN

SHAH ALAM - Syarikat Belakan Air Selangor Sdn. Bhd. (Syabas) melancarkan modul terbaharu aplikasi eBiz yang bertujuan untuk memudahkan lagi pengurusan bil air pengguna korporat, industri dan komersial di Lembah Klang.

Pengurus Besar Jabatan Komunikasi Korporat dan Hal Ehwal Awamnya, Priscilla Alfred berkata, aplikasi berlandaskan teknologi maklumat dan komunikasi itu disasar kepada pengguna kategori terbabit yang mempunyai lebih 10 akaun bekalan air atau melebihi RM50,000.

“eBiz boleh dilanggan secara percuma untuk pengguna terlibat memantau, menyemak, meneliti dan mendapatkan maklumat terkini secara atas talian terhadap kesemua status bil air dan bayaran yang telah dibuat.

“Ia juga memudahkan mereka untuk mengetahui jumlah penggunaan air, melicinkan proses penjanaan pembayaran bil-bil air secara pukal dan membuat laporan mengenai pengebilan dan pembayaran akaun-akaun itu. Secara tidak langsung ia dapat membantu organisasi berkenaan dalam pengurusan aliran kewangan dan perbelanjaan bulanan masing-masing,” katanya.

Beliau berkata demikian selepas menyaksikan majlis pelancaran aplikasi eBiz di Glenmarie di sini baru-baru ini.

Turut hadir Ketua Pegawai Operasi Syabas, Lee Miang Koi.

Pada majlis sama, taklimat tentang modul terbaharu aplikasi berkenaan telah diberikan kepada 46 pelanggan eBiz yang terdiri daripada ahli Persatuan-Persatuan Pekilang-Pekilang Selangor dan Kuala Lumpur, kumpulan pengurusan kompleks dan Persatuan Pemaju Hartanah Dan Perumahan Malaysia.

No comments:

Post a Comment