Translate

Friday, June 26, 2015

Perdana Menteri lancar projek pembinaan Menara Felcra Khamis ini


Oleh MOHD. AZLI ADLAN

KUALA LUMPUR - Felcra Berhad (Felcra) bakal mempunyai sebuah bangunan korporat baru di Jalan Semarak di sini yang dijangka siap sepenuhnya pada tahun 2018.
Pengerusinya, Datuk Bung Moktar Radin berkata, pelancaran projek pembinaan Menara Felcra yang dibina di atas tanah seluas 1.73 hektar itu bakal disempurnakan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pada Khamis ini.

"Pembinaan Menara Felcra yang dianggarkan bernilai RM650 juta tersebut merupakan lambang kejayaan Felcra sebagai salah sebuah syarikat berkaitan kerajaan yang telah berkembang pesat sejak penubuhannya pada 49 tahun lalu.

"Perancangan untuk mempunyai sebuah bangunan korporat telah dilakukan sejak sekian lama oleh enam pengerusi (Felcra) terdahulu dan akhirnya berjaya direalisasikan ketika saya menjadi pengerusi," katanya kepada Kosmo! di sini semalam.

Felcra yang telah dikorporatkan pada tahun 1997 kini beroperasi di Setapak Jaya di sini.
Menurut Bung Moktar, Menara Felcra itu mempunyai dua bahagian iaitu menara satu mengandungi 40 tingkat pejabat pentadbiran dan anak-anak syarikat Felcra dan sebuah dewan banquet yang boleh membuatkan 2,000 orang pada satu-satu masa.

Katanya, menara dua pula mengandungi 450 unit kondominium dan lot premis perniagaan yang akan dibuka pemilikannya kepada umum.

"Penjualan kondominium dan premis perniagaan itu mampu menjana pendapatan lebih kukuh kepada Felcra yang kini tidak bergantung semata-mata kepada peniagaan teras iaitu perladangan kelapa sawit dan getah," ujarnya.

Dalam perkembangan sama, Bung Moktar berkata, serentak dengan pelancaran menara baharu itu, pihaknya turut menganjurkan Karnival Ria Felcra akan diadakan selama empat hari bermula Khamis ini.

Menurut beliau, selain 60 gerai pameran,pelbagai aktiviti keagamaan, sukan, riadah dan hiburan telah diatur seperti Forum Kasih Kepada Kekasih, pertunjukan fesyen muslimah, demonstrasi memasak, zumba dan mini konsert.

No comments:

Post a Comment