Translate

Wednesday, March 20, 2013

Kakitangan Felcra maut dibelasah 4 penyamun

Oleh  MOHD . AZLI ADLAN dan AINSAFRE BIDIN
berita@kosmo.com.my

KAMPUNG GAJAH - Sekumpulan penyamun bertindak kejam apabila membelasah seorang kakitangan Lembaga Penyatuan dan Pemulihan Tanah Persekutuan (Felcra) sehingga mati dalam kejadian pecah rumah di Kampung Sungai Badak, Jejawi dekat sini semalam.

Dalam kejadian kira-kira pukul 3.30 pagi itu, mangsa,  Mohd .  Suhaili   Abdul   Salim , 27, dipukul dengan paip besi dan seterika di hadapan isteri, Masitah Zamberi, 26, dan anak perempuannya, Nor Farah Izzaty, 7.
Menceritakan kejadian tersebut, Masitah berkata, mereka sekeluarga yang sedang tidur terjaga apabila kumpulan penjenayah itu menendang pintu bilik mereka.

"Suami saya cuba melawan menyebabkan empat lelaki terbabit bertindak memukulnya dengan paip besi menyebabkan dia rebah ke lantai.

"Mereka mengikat kami sekeluarga dan menggeledah rumah namun gagal menemui barangan kemas.

"Mereka kemudian memukul suami saya dengan belakang parang serta seterika dan mengugut saya agar memberitahu tempat barangan kemas," katanya ketika ditemui di sini semalam.

Ujarnya, ekoran cemas melihat keadaan suaminya, dia terpaksa memberitahu mereka lokasi barangan tersebut yang disimpan di dalam sebuah almari.

Katanya, kesemua suspek yang dipercayai warga Indonesia itu kemudian melarikan dua telefon bimbit, sejumlah barangan kemas dan sebuah kereta Proton Waja milik suaminya.

"Saya berjaya melepaskan diri dan mendapati suami sudah tidak bergerak dan segera meminta bantuan jiran," katanya.

Masitah berkata, suaminya telah disahkan meninggal dunia dan jenazahnya di bawa ke Hospital Teluk Intan dekat sini untuk bedah siasat.

Sementara itu, Ketua Polis Perak, Datuk  Mohd . Shukri Dahlan berkata, pihaknya sedang memburu suspek dan kes itu disiasat di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

No comments:

Post a Comment