Translate

Wednesday, March 27, 2013

1,000 meriahkan perasmian Karnival Mesra Belia


LENGGONG - Lebih 1,000 pengunjung termasuk golongan  belia  memeriahkan majlis perasmian  Karnival   Mesra   Belia  1Malaysia Parlimen  Lenggong  di Dataran Lawin dekat sini malam tadi.

Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Luar Bandar, Pembasmian Kemiskian dan Perladangan Perak, Datuk Saarani Mohamad berkata, pengunjung terbabit yang datang dari sekitar daerah Hulu Perak itu dihiburkan dengan persembahan nasyid daripada kumpulan nasyid terkenal, Nowseeheart.

Beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kota Tampan berkata, majlis perasmian  karnival  tersebut juga diisi dengan ceramah agama.

" Karnival   Mesra  1Malaysia Parlimen  Lenggong  ini bertujuan untuk menyemarak gaya hidup sihat dan membangkitkan semangat patriotik dalam kalangan  belia  tempatan.

"Pelbagai acara menarik telah diatur seperti Senam Cergas 1Malaysia, sukaneka, persembahan seni silat dan taekwondo dan pertandingan menyanyi lagu patriotik," katanya ketika merasmikan  karnival  berkenaan di Dataran Lawin dekat sini malam tadi.

Sebanyak 6,000 naskhah Kosmo! dan Kosmo! Ahad akan diedarkan secara percuma kepada pengunjung sepanjang tiga hari penganjuran  karnival  tersebut.

Karnival itu dianjurkan bersama Pejabat Ahli Parlimen  Lenggong  serta Pejabat  Belia  dan Sukan  Lenggong .

No comments:

Post a Comment