Translate

Friday, March 29, 2013

Damai Laut bangun vila laut di Lumut


MOHD. AZLI ADLAN
azli.adlan@kosmo.com.my

IPOH - Firma hartanah, PJ Developmet Holding Bhd. (PJD), akan membangunkan  projek pembinaan vila laut bernilai RM200 juta di perairan Damai Laut berhampiran Teluk Senangin, Lumut dekat sini.

Timbalan Pengarah Urusan PJD, Andrew Wong berkata, pembangunan vila terapung itu akan dilaksanakan oleh anak syarikat Swiss Garden International Bhd. yang merupakan divisyen pelancongan PJD, Damai Laut Golf Resort Sdn. Bhd. (Damai Laut).

“Sebanyak 300 vila terapung akan dibina di kawasan persisiran pantai seluas 202.5 hektar yang terletak berhampiran pusat peranginan Resort Swiss-Garden Golf dan Spa Damai Laut yang juga diuruskan Damai Laut.

“Projek pembangunan ini dijangka siap sepenuhnya pada tahun 2016, ” katanya kepada pemberita di sini semalam.

Terdahulu, beliau yang mewakili PJD telah menandatangani memorandum persefahaman (MoU) pembangunan tersebut dengan kerajaan negeri Perak yang diwakili Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Ahmad Puhat Mat Nayan.

Andrew berkata, projek pembangunan itu bakal dilengkapi pelbagai kemudahan seperti spa, gimnasium, kolam renang dan ruangan rekreasi air.

Menurut beliau, Sea Villa yang bakal menjanjikan pengalaman penginapan unik kepada pengunjung dan mampu memangkin ekonomi kawasan sekitar.

No comments:

Post a Comment