Translate

Monday, June 12, 2017

Terengganu lamar empat pemain baharu

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

SKUAD Terengganu semakin bersemangat apabila menambah empat lagi pemain menjelang tarikh akhir jendela perpindahan pemain Liga Malaysia esok.

Pengendali Terengganu, Irfan Bakti Abu Salim berkata, Gabriel Davis Dos Santos, 28, dari kelab Clube Esportivo Lajeadense, Brazil menjadi pemain import kedua yang ditandatangani skuad Penyu.

“Dia bakal memainkan berperanan membantu barisan serangan termasuk Tchetche Kipre yang juga baharu ditandatangani baru-baru ini untuk menggempur gawang pasukan lawan.

“Tiga pemain tempatan yang turut menyertai kita ialah Azi Shahril Azmi, Mohamad Ridzuan Abdunloh dan Mohamad Faizal Mohamad Yusoff,” kata Irfan kepada Kosmo! Di Kuala Terengganu semalam.

Irfan berkata, Azi Shahril, 32, dan Mohamad Ridzuan, 23, merupakan pemain tengah yang masing-ma­sing sebelum ini beraksi dengan pasukan Felcra FC dan Felda United manakala Mohamad Faizal, 30, pula merupakan penjaga gol pasukan Sungai Ara FC.

Bekas pengendali Felda United tersebut berkata, kemasukan Dos Santos, Azi Shahril dan Mohamad Ridzuan bertujuan untuk memperkuatkan lagi jentera tengah Terengganu.

“Kehadiran mereka juga membolehkan saya mempunyai ba­nyak pilihan untuk dikete­ngahkan selain pemain berpe­ngalaman sedia ada seperti Abdul Latiff Suhaimi, Ismail Faruqi Ashari, Abdul Shukur Jusoh dan Mohd. Faiz Nasir.

“Saya mengambil Mohamad Faizal pula sebagai persediaan mengisi kekosongan bakal di­tinggalkan sementara Amierul Hakimi Awang di posisi penjaga gol utama pasukan bagi mewakili negara pada Sukan SEA Kuala Lumpur tidak lama lagi,” katanya.

Sebelum ini, skuad Terengganu berjaya mengikat Kipre, 29, yang merupakan bekas penyerang kebal Al-Suwaiq daripada Liga Profesional Oman.

No comments:

Post a Comment