Translate

Monday, April 11, 2011

Disamun ketika gunting rambut

Oleh MOHD. AZLI ADLAN
azli.adlan@kosmo.com.my

IPOH - Seorang wanita yang rambutnya sedang digunting oleh pekerja di sebuah salun di Taman Perpaduan, Ulu Kinta dekat sini tergamam apabila premis itu disamun kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira 7.45 malam itu, dua lelaki bersenjatakan sebilah parang tiba-tiba menyerbu ke dalam salun kecantikan tersebut.

Ketua Polis Daerah Ipoh, Asisten Komisioner Azisman Alias berkata, ketika kejadian, tiga pekerja salun termasuk seorang tukang gunting berada di dalam premis tersebut.

"Kedua-dua suspek kemudian bertindak menyamun wang tunai RM1,000 daripada hasil kutipan salun tersebut.

"Empat telefon bimbit pelbagai jenis termasuk milik pelanggan terbabit turut dilarikan penyamun," katanya kepada Kosmo! di sini semalam.

Azisman berkata, dua lelaki tersebut kemudiannya melarikan diri dengan sebuah motosikal yang sebelum itu diletakkan di hadapan salun berkenaan.

Beliau memberitahu, pemilik salun kecantikan itu telah membuat laporan polis di Balai Polis Bercham pada malam kelmarin.

"Polis telah menemui sebuah motosikal dipercayai milik penjenayah yang ditinggalkan di tepi jalan tidak jauh dari lokasi kejadian.

"Sebilah parang yang digunakan dua suspek itu turut ditemui di dalam bakul motosikal berkenaan," katanya.

No comments:

Post a Comment