Translate

Friday, December 17, 2010

Menu menyelerakan sambut Krismas

IPOH - Sempena sambutan hari Krismas dan Tahun Baru 2011 tidak lama lagi, Hotel Heritage di sini menampilkan pelbagai set hidangan istimewa kepada tetamu.

Eksekutif Perhubungan Awamnya, Shamsidar Mohamad Khirudin berkata, bagi set hidangan makan malam Krismas pada 24 Disember ini, sebanyak 44 menu makanan ala barat dihidangkan di samping menu tradisi perayaan tersebut iaitu ayam belanda panggang.

“Antara hidangan lain ialah kambing panggang, sotong goreng mentega, filet ikan masak masam-manis, ayam panggang dan sup ayam herba.

“Setiap pelanggan akan menerima sebungkus biskut halia secara percuma dan mereka akan dihiburkan dengan telatah Santa Claus serta persembahan nyanyian daripada anak yatim dari sekitar Ipoh,” katanya pada sidang akhbar berhubung promosi set hidangan Krismas dan Tahun Baru di sini semalam.

Menurut Shamsidar, set hidangan secara buffet untuk majlis makan malam sempena Krismas dan Tahun Baru itu bernilai RM68 seorang.

Selain itu, bagi sambutan Tahun Baru 2011 pula iaitu pada malam 31 Disember ini, kira-kira 39 menu makanan istimewa termasuk sup sirip yu dengan isi ketam akan dihidangkan secara buffet.

“Antara hidangan lain yang bakal disajikan nanti ialah stew kambing, udang goreng mentega, asam pedas tenggiri, rendang daging pedas dan sotong goreng kunyit.

“Sejurus detik 12 tengah malam, sebanyak 300 belon berwarna-warni akan dilepaskan dari bumbung hotel kami yang setinggi 10 tingkat bagi meraikan kedatangan 2011,” katanya.

Menurutnya, tempahan boleh dibuat menerusi talian 05-242888 atau melayari laman web www.heritage .com.my.

No comments:

Post a Comment