Translate

Friday, October 10, 2014

Pesta mabuk arak tidak jadi

Oleh NORHAYATI YAHAYA, KHADIJAH MOHAMAD NOR, MOHD. AZLI ADLAN dan NORAINI HASSAN BASRI
berita@kosmo.com.my

PETALING JAYA – Kecaman dan tekanan yang diberikan oleh pelbagai pihak menyebabkan Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) semalam akhirnya bertindak menolak permohonan permit penganjuran pesta mabuk arak Oktoberfest yang dijadualkan berlangsung Jumaat hingga Ahad ini di ruang letak kereta pusat beli-belah 1 Utama, Bandar Utama di sini.
Datuk Bandar Petaling Jaya, Datin Paduka Alinah Ahmad berkata, MBPJ memang ada menerima permohonan daripada pihak penganjur untuk mengadakan pesta tersebut, tetapi ia ditolak kerana tidak menepati syarat-syarat yang ditetapkan.
“Pihak kami tidak pernah mengeluarkan sebarang permit kepada mana-mana pihak untuk menganjurkan pesta arak Oktoberfest.
“Walaupun pihak penganjur ada menghantar permohonan kepada kami, tetapi ia tidak diluluskan atas beberapa alasan seperti tidak mendapat kebenaran pihak polis dan dibuat di kawasan terbuka.
“Kami tidak akan sesekali mengeluarkan permit kepada penganjur sekiranya syarat-syarat yang ditetapkan tidak dipatuhi,” ujar beliau ketika menerima memorandum bantahan daripada tiga Ahli Parlimen Pas yang mewakili Dewan Ulama Pas Pusat di sini semalam.

No comments:

Post a Comment