Translate

Sunday, September 14, 2014

Artis rogol anak tiri kekal dijel 20 tahun, 10 sebatan

SHAH ALAM - Mahkamah Tinggi di sini semalam menolak rayuan bekas ahli kumpulan nyanyian popular pertengahan 2000 untuk mengurangkan sabitan terhadap kesalahan merogol anak tirinya berusia 14 tahun pada dua tahun lalu.

Hakim Nurchaya Arshad mengekalkan hukuman penjara 20 tahun dan 10 sebatan yang diputuskan Mahkamah Sesyen Kajang dekat sini setahun lalu kerana kesalahan dilakukan tertuduh adalah serius dan telah meninggalkan trauma berpanjangan kepada mangsa.

“Rogol bukan hanya koyakan tetapi meninggalkan trauma sepanjang hayat kepada mangsa yang masih remaja. Kita pasti tak mahu perkara tersebut terjadi kepada kakak, adik dan anak perempuan sendiri.

“Awak (tertuduh) sebagai orang dewasa sepatutnya menjaga dan melindungi anak walaupun anak tiri sebaik mengahwini ibunya,” katanya.

Nurchaya memerintahkan hukuman penjara dan sebatan tersebut tersebut yang ditangguhkan sebelum ini dengan jaminan sebanyak RM80,000 dilaksanakan mulai semalam.

Tertuduh, 39, yang telah bercerai dengan ibu mangsa selepas kejadian itu kelihatan menangis sejurus keputusan penghakiman selesai dibacakan.

Mahkamah Sesyen Kajang pada 6 September 2003 memutuskan lelaki terbabit yang telah bertukar profesion sebagai guru vokal bersalah merogol anak tiri perempuannya kini berusia 16 tahun di rumah mereka di Taman Gombak Jaya, Gombak dekat sini pada pukul 9 pagi, 9 Februari 2012.

No comments:

Post a Comment