Translate

Monday, May 14, 2012

Plaza Tol Ipoh Selatan dirempuh lagi

 IPOH  - Setelah hampir enam tahun menggantikan  Plaza   Tol  Jelapang yang kerap berlaku kemalangan,  Plaza   Tol   Ipoh   Selatan   dirempuh   lagi  buat kali kedua semalam.

Dalam kejadian pukul 6.30 petang itu, pondok  plaza   tol  berkenaan arah  selatan  yang paling kiri  dirempuh  sebuah treler membawa muatan atap.

Rempuhan daripada pintu kiri belakang treler yang tidak tertutup rapat itu menyebabkan seorang juru  tol  bertugas yang dikenali sebagai Fakri nyaris maut.

Seorang kakitangan PLUS Expressway Berhad (PLUS) yang enggan dikenali memberitahu, juru  tol  berkenaan mengalami kecederaan di beberapa anggota badan dan dibawa ke Hospital Raja Permaisuri Bainun (HPRB) untuk menerima rawatan.

"Pemandu treler berkenaan memandu keluar kenderaan berkenaan dari pondok tersebut setelah selesai membayar  tol  tanpa menyedari palang besi yang menutup belakang kenderaannya tidak tertutup rapat.

"Sebaik bergerak, pintu sebelah kiri belakang treler itu bergerak lalu 'melibas' pondok  tol  hingga menyebabkan pondok itu runtuh," katanya kepada Kosmo! di tempat kejadian di sini semalam.

 Plaza   Tol   Ipoh   Selatan  berkenaan pernah  dirempuh  sebuah bas ekspres yang dilanggar sebuah treler dari arah belakang pada 9 Oktober 2008 iaitu kira-kira empat bulan selepas dibuka.

Kejadian pukul 3 pagi itu menyebabkan seorang cedera parah dan empat penumpang bas berkenaan cedera ringan.

No comments:

Post a Comment