Translate

Friday, May 11, 2012

Bayi nyaris jadi habuan anjing liar

IPOH - Umur seorang  bayi  lelaki yang ditinggalkan di hadapan sebuah rumah di  Anjung   Bercham   Indah,  Bercham  di sini kelmarin masih panjang apabila dia sempat ditemui oleh pemilik rumah itu sebelum menjadi habuan anjing.

 Bayi  seberat 2.7 kilogram yang dibalut dengan sehelai baju-T warna putih sebelum dibungkus pula dengan beg plastik ditemui pada pukul 11 malam oleh Tan Swee Kong, 45.

Swee Kong berkata, dia mulanya berasa pelik apabila terdengar suara tangisan  bayi  sebelum ternampak kehadiran satu bungkusan beg plastik di depan rumahnya dengan seekor anjing liar sedang menggigit bungkusan itu.

"Apabila saya menghampiri bungkusan itu, saya terkejut melihat ada  bayi  lelaki yang masih bernyawa tetapi terlalu lemah dengan suara tangisan semakin perlahan.

"Sebahagian beg plastik itu pula sudah ada kesan koyak dipercayai akibat gigitan anjing. Nasib baik saya sempat sedar, jika tidak mungkin  bayi  itu sudah menjadi habuan anjing berkenaan," kata Swee Kong ketika ditemui Kosmo! di sini semalam.

Swee Kong berkata, dia amat sedih melihat  bayi  itu yang tidak berpakaian dan kesejukan.

Semasa ditemui,  bayi  itu juga mempunyai beberapa kesan cakaran kuku haiwan di bahagian kaki dan badan.

 Bayi  itu kemudian dihantar ke Hospital Raja Permaisuri Bainun di sini untuk mendapatkan rawatan dan  bayi  itu kini dalam keadaan stabil.

No comments:

Post a Comment