Translate

Thursday, January 5, 2012

Cebisan otak terpercik di gerai

 SITIAWAN - "Kemalangan itu sangat mengerikan dan saya masih trauma dan hampir termuntah apabila mendapati sebahagian tubuh dan anggota badan mayat mangsa kemalangan bergelimpangan dan sudah hancur di atas jalan."

Kata-kata itu jelas menggambarkan betapa kemalangan membabitkan tiga buah kenderaan di Batu 6, Jalan Lekir-Sitiawan dekat isni yang mengakibatkan tujuh nyawa termasuk dua beradik melayang sangat tragis untuk ditonton atau dikenang.

Kemalangan itu berlaku kira-kira satu setengah jam sebelum detik 12 tengah malam 1 Januari 2012 menjelma kelmarin.

Pemilik gerai buah-buahan, Alice Tan, 55, berkata, dia yang bergegas ke tempat kejadian sebaik mendengar bunyi detuman kuat akibat pelanggaran terbabit terkejut menyaksikan enam mayat mangsa bergelimpangan di atas jalan.

Katanya, bunyi itu begitu kuat sehingga dia yang dalam perjalanan ke gerainya dari sebuah pasar raya besar di Seri Manjung yang terletak kira-kira dua kilometer dari tempat kejadian boleh mendengarnya.

"Salah seorang pekerja saya kemudian menghubungi saya memaklumkan sebahagian gerai buah-buahan saya sudah rosak akibat dirempuh kenderaan yang terlibat dalam kemalangan itu,"ceritanya kepada Kosmo! semalam.

Tambahnya, sebaik tiba, dia hampir tidak percaya dan hampir termuntah dengan paa yang dilihatnya apabila mendapati keadaan mayat yang sebahagian tubuh mereka sudah hancur di atas jalan dekat gerainya.

Menurut Alice, apa yang membuatnya lebih trauma ialah apabila dia mendapati sebahagian serpihan anggota badan dan organ mangsa kemalangan terbabit seperti otak, isi perut, tangan, kaki dan mata turut terpercik di dalam gerainya.

"Saya masih terkenang-kenang serpihan orang dan anggota badan itu kerana ia hanya dikutip anggota polis pda pukul 7 pagi tadi (semalam). Gerai saya masih berbau hanyir biarpun sudah dibersihkan berulang kali," katanya lagi.

Ujar Alice, walaupun sebahagian gerainya rosak, namun dia bernasib baik kerana kejadian itu berlaku di luar waktu perniagaan.

"Jika tidak, mungkin malapetaka lebih besar akan berlaku kerana sebahagian besar gerai buah-buahan termasuk milik saya di sini sering menjadi tumpuan pelanggan," katanya.

No comments:

Post a Comment