Translate

Wednesday, January 4, 2012

Tiga budak dikhuatiri lemas

GERIK - Tiga kanak-kanak termasuk dua beradik dikhuatiri lemas setelah sampan yang mereka naiki terbalik di Sungai Perak berhampiran Kuala Kenderong dekat sini kelmarin.

Kejadian pukul 12 tengah hari itu mengakibatkan Muhammad Amir Fadlillah Ruzai, 11; adiknya, Muhammad Adham Hamiz, 8 serta sepupu mereka, Mohd. Saiful Haikal Dahari, 7, dari Bukit Marikan dekat sini hilang dihanyutkan arus.

Abang Mohd. Saiful Haikal, Mohd. Adzanizam, 25, berkata, sebelum hilang, tiga kanak-kanak oitu menyanyi lagu Rabbani, Pergi Tak Kembali di dalam rumah dengan suara nyaring sebelum dia menegur kelakuan mereka kerana membuat bising.

Katanya, mereka kemudiannya terdiam sebelum keluar bersama-sama.

"Saya tidak tahu mereka menaiki sampan milik bapa saudara yang telah lama tersadai di tebing Sungai Perak sehinggalah dimaklumkan oleh seorang penduduk.

"Sampani itu rosak dan selepas mereka tidak pulang-pulang, saya membuat laporan polis pada pukul 2.30 petang semalam (kelmarin)," ceritanya kepada Kosmo!.

Sementara itu, Pemangku Ketua Polis Daerah Gerik, Deputi Supritendan Wan Jamil Wan Chik berkata, ketiga-tiga mangsa masih belum ditemui tetapi sampan yang dinaiki dijumpai kira-kira 1.5 kilometer dar jeti Kampung Bukit Marikan dekat sini pada pukul 10.30 pagi semalam.

Katanya, operasi bersepadu bersama beberapa anggota keselamatan diteruskan sehingga kanak-kanak terbabit ditemui.

No comments:

Post a Comment