Translate

Friday, January 27, 2012

Sambutan Tahun Baru Cina tetap meriah

Oleh MOHD. AZLI ADLAN
azli.adlan@kosmo.com.my

IPOH - Biarpun terdapat dakwaan cuba disabotaj, sambutan  Tahun   Baru   Cina  peringkat negeri di kediaman rasmi Menteri Besar  Perak  di sini pada Isnin lalu tetap meriah dengan kehadiran lebih 15,000 hadirin.

Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir berkata, kemeriahan sambutan tersebut menggambarkan perpaduan penduduk berbilang kaum di negeri ini.

"Syukur kerana sambutan berlangsung meriah walaupun ada cubaan sabotaj seperti khabar angin kononnya majlis ini telah dibatalkan pada saat akhir dan beberapa kain rentang jemputan ke majlis ini dikoyak.

"Saya tak mahu tuduh sesiapa, lagipun sebelum ini pernah terjadi (poster dikoyak di Bagan Serai). Biarlah rakyat fikir sendiri permainan politik seperti ini," katanya kepada pemberita di sini.

Sambutan itu dimeriahkan dengan kehadiran pengunjung daripada pelbagai kaum dari seluruh pelosok  Perak .

Majlis turut diserikan dengan keberangkatan Sultan  Perak, Sultan Azlan Shah; Raja Permaisuri Perak , Tuanku Bainun; Raja Muda  Perak, Raja Dr. Nazrin Shah dan Raja Puan Besar Perak, Tuanku Zara Salim.

Selain disajikan pelbagai hidangan enak, hadirin turut dihiburkan dengan persembahan nyanyian, tarian naga dan singa serta wusyu daripada atlet negara, Lee Yang yang memenangi pingat emas pada Sukan SEA ke-26 lalu.

No comments:

Post a Comment