Translate

Tuesday, November 16, 2010

Produk 1BestPerak di MAHA 2010

IPOH - Sebanyak 10 produk perusahaan kecil dan sederhana (PKS) tempatan telah dikenalpasti untuk menerima pengiktirafan 1BestPerak.

Pengerusi Jawatankuasa Industri, Pelaburan, Pembangunan Usahawan, Teknologi Maklumat dan Komunikasi (ICT), Pelancongan dan Hal Ehwal Wanita Perak, Datuk Hamidah Osman berkata, 1BestPerak ialah pengiktirafan kepada produk PKS tempatan yang mencapai standard dan mempunyai potensi tinggi untuk diketengahkan.

“Produk tempatan terbabit akan dibantu untuk menembusi segmen yang lebih besar, termasuk di peringkat antarabangsa, yang merangkumi strategi pemasaran dan pembungkusan.

“Antara produk pengusaha PKS Perak yang diiktiraf itu ialah Rendang Tok Mak Nik, produk kacang putih, biskut kelapa bersalut coklat Sri Ayu dan biskut ayam Kampar,” katanya selepas merasmikan Ekspo Usahawan Industri Majlis Amanah Rakyat (Mara) di Kawasan Industri Mara Tambun di sini semalam.

Hamidah berkata, semua produk 1BestPerak terbabit akan diumum secara rasmi pada Pameran Pertanian, Hortikultur dan Agro Pertanian Antarabangsa (MAHA) 2010 di Serdang, Selangor pada hujung bulan ini.

Sehubungan itu, Hamidah berkata, produk PKS terbabit akan dipamerkan untuk jualan sepanjang penganjuran pameran yang bakal berlangsung mulai 26 November ini.

“Selain itu, 10 produk 1BestPerak juga akan dipamerkan pada Pusat Konvensyen dan Pameran Antarabangsa Wen Zhou, China pada 19 hingga 23 November ini,” kata beliau.

No comments:

Post a Comment