Translate

Wednesday, June 10, 2009

Firefly terbang Ipoh-Singapura bermula 12 Julai

IPOH - Syarikat tambang murah tempatan, Firefly Sdn. Bhd. akan melancarkan perkhidmatan penerbangan dua hala Ipoh-Singapura bermula 12 Julai ini.

Pengarah Urusannya, Eddy Leong berkata, penerbangan pertama akan berlepas dari Terminal Tambang Murah Changi, Singapura kira-kira 2.50 petang dan dijangka tiba di Lapangan Terbang Sultan Azlan Shah (LTSAS) di sini lebih kurang satu jam dua puluh minit kemudian pada hari tersebut.

"Bermula 12 Julai ini, Firefly akan memulakan penerbangan laluan Ipoh-Singapura sebanyak empat kali seminggu iaitu pada Isnin, Rabu, Jumaat dan Ahad menggunakan kapal terbang jenis ATR 72-500.

"Setiap penerbangan akan berlepas dari LTSAS pada kira-kira 4.45 petang sementara penerbangan dari Singapura pula akan tiba di lapangan terbang terbabit lebih kurang 4.10 petang," katanya.

Beliau berkata demikian selepas memberi taklimat kepada Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir di Bangunan Perak Darul Ridzuan di sini semalam.

Eddy berkata, setiap penerbangan mampu membawa 72 penumpang tidak termasuk anak kapal dan sehingga 24 Oktober depan, penumpang boleh menikmati caj serendah RM88 sehala.

Beliau berkata, Firefly optimis perkhidmatan penerbangan tambang murah laluan tersebut akan mendapat sambutan menggalakkan berdasarkan komitmen kerajaan negeri Perak, kerjasama baik industri pelancongan tempatan dan maklum balas positif warga Singapura.

"Berdasarkan kaji selidik, ramai pelanggan Singapura tertunggu-tunggu perkhidmatan penerbangan ke Ipoh. Ia dapat memudahkan mereka melakukan urusan perniagaan dan berkunjung ke tempat pelancongan sekitar Perak.

"Antara lokasi tempatan yang menjadi kegemaran pelancong negara jiran itu ialah Pangkor Laut Resort di Pulau Pangkor, Bukit Merah Laketown Resort di Bagan Serai dan Cameron Highlands, Pahang," katanya.

No comments:

Post a Comment