Translate

Sunday, May 12, 2024

Mohd. Khairi Ketua Polis Terengganu baharu

 

  • Oleh MOHD AZLI ADLAN



KUALA TERENGGANU – Pengarah Seksyen Pelaksanaan Operasi Agensi Pengurusan Bencana Negara (Nadma), Datuk Mohd. Khairi Khairuddin dilantik sebagai Ketua Polis Terengganu baharu berkuat kuasa hari ini.

Beliau menggantikan Datuk Mazli Mazlan yang mengambil alih posisinya di Nadma.

“Saya akan meneruskan misi mengekalkan keamanan dan ketenteraman awam di Terengganu yang merupakan negeri tumpuan pelancong.

“Pengalaman saya di Nadma akan digunakan bagi menghadapi musim tengkujuh yang melanda Terengganu dari bulan Oktober hingga Mac setiap tahun,” katanya selepas majlis serah tugas Ketua Polis Terengganu di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Terengganu di sini hari ini.

Penyerahan jawatan antara beliau dan Mazli disaksikan Pengarah Jabatan Logistik dan Teknologi Bukit Aman, Datuk Seri Sahabudin Abd. Manan.

Sebelum bertugas sebagai Pengarah Seksyen Pelaksanaan Operasi Nadma, Mohd. Khairi yang berasal dari Gombak, Selangor turut berpengalaman sebagai Komander Unit Tindakan Khas (UTK), Polis Diraja Malaysia (PRDM).

Dalam pada itu, Mazli berpuas hati amat berkhidmat semalam setahun dua hari sebagai Ketua Polis Terengganu. – KOSMO! ONLINE


No comments:

Post a Comment