Translate

Sunday, April 12, 2015

Cederakan pemandu teksi, ayah didakwa

Oleh MOHD. AZLI ADLAN
azli.adlan@kosmo.com.my

SHAH ALAM - Seorang ketua jabatan sumber manusia sebuah syarikat berkaitan kerajaan (GLC) dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini semalam atas pertuduhan mencederakaan seorang pemandu teksi pada akhir bulan lalu.
Syed Fareid Yahya, 51, dari Denai Alam di sini bagaimanapun tidak mengaku bersalah selepas kertas pertuduhan dibacakan di hadapan Majistret Norshakinah Ahmad Kamaruddin.

Berdasarkan kertas pertuduhan, dia dengan sengaja menyebabkan kecederaan atas bangkitan marah yang besar dan mengejut ke atas Azmi Mat Mokthar, 53.

Bapa kepada tujuh anak termasuk tiga gadis yang dikatakan telah bergaduh dengan Azmi dituduh melakukan perbuatan termasuk di hadapan Pejabat Pertanyaan Trafik Ibu Pejabat Polis Daerah Shah Alam, Seksyen 9 di sini pada pukul 4.30 petang, 29 Mac lalu.

Dia disaman mengikut Seksyen 334 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman maksimum setahun atau denda tidak melebihi RM2,000 atau kedua-duanya sekali.

Norshakinah menetapkan jaminan sebanyak RM2,000 dengan seorang penjamin dan menetapkan sebutan semula kes pada 29 April ini.

Syed Fareid yang diwakili peguam bela, Sarah Mohd. Ali dan Azad Bashir membayar jaminan tersebut.

Kosmo! Isnin lalu melaporkan Azmi telah dihadapkan ke mahkamah sama atas empat pertuduhan melakukan khianat pada sebuah kereta dan menyebabkan kecederaan kepada tiga beradik yang juga anak Syed Fareid.

Dia didakwa menyebabkan kerosakan pada kereta Perodua Myvi kepunyaan Sharifah Fara Difla, 28, di kawasan stesen minyak Petron, Persiaran Kayangan, Seksyen 7 di sini pada pukul 3.30 petang, 29 Mac lalu.

Azmi juga menghadapi tiga pertuduhan dengan sengaja menumbuk dan menyebabkan kecederaan kepada Sharifah Fafa Difla dan dua adik perempuannya, Sharifah Fara Afzan, 27 dan Sharifah Fara Ryyana, 24 di lokasi, waktu dan tarikh yang sama.

Sebelum ini, satu rakaman video berdurasi dua minit 29 saat yang memaparkan empat wanita bergaduh dengan seorang pemandu teksi menjadi viral di laman sosial.

No comments:

Post a Comment